بررسي سايتهاي ازدواج اينترنتي و همسريابي

۲۲۱ بازديد
از نكات منفي سايتهاي همسريابي ميتوان به اين مسئله اشاره كرد كه هر فرد همزمان با افراد زيادي ارتباط برقرار كرده و به محض آنكه فرد مقابل تنها يكي از ملاكها را نداشت براحتي حذف و فرد ديگري جايگزين ميشود. تيتر آنلاين: سوال مهم اينكه آيا ازدواج اينترنتي ازدواج موفقي ميشود ؟از نكات منفي سايتهاي همسريابي ميتوان به اين مسئله اشاره كرد كه هر فرد همزمان با افراد زيادي ارتباط برقرار كرده و به محض آنكه فرد مقابل تنها يكي از ملاكها را نداشت براحتي حذف و فرد ديگري جايگزين ميشود. تيتر آنلاين: سوال مهم اينكه آيا ازدواج اينترنتي ازدواج موفقي ميشود ؟
پاسخ : به هر حال جرقه آشنايي از هر پل ارتباطي ممكن است ، مي خواهد در محل كار باشد يا دانشگاه ، يا آموزشگاه ، يا در تاكسي و يا در اينترنت اما مسلما اينكه فردي را مدتي در نظر داشته باشي و بعد پيشنهاد ازدواج داده شود عقلاني تر و امن تر از آن است كه نديده و نشناخته به صرف يك ارتباط اينترنتي پيشنهاد ازدواج مطرح شود در عين حال حتي اگر ارتباط اوليه از طريق اينترنت باشد اما اشنايي و شناخت اينترنتي مسلما شناخت صحيحي نيست و مسلما اينترنت بستر مناسبي براي شناخت ازدواج نيست اگر دو طرف واقعا قصد ازدواج دارند از زماني كه پيشنهاد ازدواج مطرح شد الزام آور است كه يك جلسه حضورا با هم ملاقات داشته باشند و عامل مهمي كه مخصوصا خانم ها در نظر ندارند اطلاع خانواده هاست نياز نيست همه افراد خانواده مطلع شوند اما پدر يا مادر اين حق را دارند مسلما ديدار حضوري خيلي متفاوت است تا ارتباط اينترنتي يا تلفني .
اكثر دختران در بهترين شرايط خواهر يا مادر خود را از آشنايي اينترنتي با فرد مورد نظر مطلع مي كنند .
متاسفانه يكي از دلايلي كه در اكثر سو استفاده هاي اينترنتي دختران در دام افراد سودجو قرار ميگيرند ، عدم اطلاع پدر دختر از آشنايي اينترنتي آن مي باشد ، در بهترين شرايط دختران خواهر يا مادر خود را در جريان روابط خود قرار ميدهند اين در حاليست كه نظر پدر دختر در جامعه كنوني ما تاثير مستقيم و نقش آفريني در امر ازدواج دختران دارد اگر خوشبين باشيم و از سو استفاده هاي اينترنتي پرهيز كنيم ، خيلي از دختر خانم ها با اقا پسري در اينترنت آشنا شده و خواهر و مادر خود را در جريان گذاشته و به نظر مثبت مادر خود اكتفا كرده و بدون اطلاع پدر خود مدت 6 ماه تا يك سال را با پسري ارتباط به منظور شناخت بيشتر برقرار كرده ، آنها همه چيز را تمام شده فرض كرده اما با رسمي شدن موضوع و اطلاع پدر با مخالفت صد درصد پدر دختر مواجه شده در نتيجه آن بايد يك رابطه بلند مدت كه در آن احساسات تا حد زيادي پيشروي كرده را به يكباره كنار گذاشت يا در مورد آقايان ، زماني كه خانواده خود را مطلع مي كنند با مخالفت آن روبرو شده و نهايتا تسليم تصميم خانواده مي شوند .
برخي از دلسوزي هاي خواهرانه يا مادرانه است كه باعث بروز اتفاقات غير قابل جبران براي دختران در طول روابط با جنس مخالف مي شود . در اين موارد فقط دختران آسيب پذير نيستند ، چه بسا پسري با توجه به اطلاع مادر دختر و نظر مثبت مادر و خواهر دختر براي آينده خود برنامه ريزي كرده و با چه ذوق و شوقي به سمت ازدواج با آن دختر پيشروي كرده اما زماني كه پدر آن دختر خانم از جريان مطلع مي شوند با صراحت پاسخ منفي خود را اعلام مي كند . در ازدواج با يك دختر فراموش نكنيد عليرغم داشتن قدرت استقلال يك دختر تصميم نهايي در اكثر خانواده هاي ايراني با خانواده دختر است . كه البته ما برخي از مخالفتهاي خانواده ها را تعيين نميكنيم چرا كه همين مخالفتها باعث ايجاد روابط پنهاني دختران و پسران مي شود .
چرا نمي شود به شناخت اينترنتي تكيه كرد ؟
پاسخ : چه چيزي ميتواند باعث تداوم يك ارتباط اينترنتي باشد ؟ تعامل و تفاهم ؟ احساس و وابستگي ؟ اصالت خانوادگي ؟ فرهنگ و سطح اقتصادي يكسان خانواده ها ؟ ظاهر و اندام ؟ شغل و موقعيت اجتماعي ؟ اخلاق و ايمان ؟ رفتارو مسئوليت پذيري ؟ سالم بودن و نجيب بودن ؟ تحصيلات ؟
هيچ كدام را نمي شود از طريق اينترنت به درستي بررسي كرد اكثر انسانها به صورت غير حضوري بهتر ميتوانند صحبت كنند و حرفهاي زيبايي بزنند آنها ميتوانند تصوير فردي با شخصيت مسئوليت پذير با فرهنگ و ساير محسنات را صرفا با نحوه نگارش خود در ذهن فرد مقابل طراحي كنند اين تصاوير زيبا براي فرد مقابل وابستگي ايجاد ميكند از كجا بايد به صحت حرفهاي طرف پي برد ؟ وقتي كه شما وابسته شديد كار از كار گذشته و فرد مقابل با بهانه جويي ميتواند ارتباط را در مسير دلخواه خود ادامه دهد
نكته مهم اينكه ارتباط اينترنتي باعث آن ميشود كه معمولا برداشتهاي طرفين از صحبتها درست نباشد چراكه در اين ارتباط حالت چهره و لحن گفتگو منتقل نميشود و طرفين آنطور كه خود احساس ميكنند مطالب را برداشت ميكنند از اين جهت سوء تفاهمات در اين ارتباط زياد است ، اما در يك ارتباط رو در رو حالت چهره و بدن و لحن گفتگو ميتواند براحتي منظور صحبت هاي طرفين را منتقل كند .
نتيجه بررسي 6 ماهه سايتهاي همسريابي موجود
در تاريخ 1 مرداد 1389 برآن شديم تا سايتهاي همسريابي را مورد بررسي قرار دهيم از اينرو پس از عضويت در اين سايتها و ارتباط با ساير اعضاي اين سايتها از آنها خواستيم تا بدون در نظر گرفتن تحقيقات ما روش همسر يابي خود را ادامه دهند كه نتايج زير حاصل شد

در يكي از بزرگترين و كامل ترين اين سايتها كه امكانات شايسته اي هم در آن وجود داشت از 1000 كاربر آقا( مجرد- متاهل مطلقه همسر مرحوم ) و از 1000 كاربر خانم ( مجرد مطلقه همسر مرحوم ) از شهرهاي تهران كرج اصفهان شيراز يزد همدان قم تبريز و كرمان كه در سنين 23 تا 35 سال بودند تحقيقات بعمل آمد

بررسي پروفايل آقايان :

68 درصد از آنها جز تعريف از خود چيز ديگري درج نكرده بودند

54 درصد آنها دو پروفايل متفاوت داشتند

21 درصد آنها بيش از دو پروفايل متفاوت داشتند

ايجاد پروفايلهاي مختلف را به منظور امتحان كردن صحت حرفهاي فرد مقابل عنوان كرده بودند كه البته سيستم نظارتي يكي از اين سايتها كاربراني را كه بيش از يك پروفايل داشتند را حذف مي نمود .

71 درصد آقاياني كه در اين سايت ها عضو بودند هدف اصليشان دوستي و ازدواج موقت بود

بيشترين پيشنهاد مطرح شده از اقايان مربوط به خانم هايي بود كه مطلقه و يا همسر مرحوم بودند

68 درصد آقايان گزينه ازدواج موقت و دائم را انتخاب كرده بودند

28 درصد از اقايان عضو سايتهاي همسريابي متاهل بودند

79 درصد از اقايان در پروفايلشان اعلام كرده بودند پس از دوره چند ماهه شناخت خانواده ها را در جريان مي گذارند

بررسي پروفايل خانم ها :

42 درصد خانمها فقط از خودشون تعريف كرده بودند

21 درصد از الگوي پيشفرض سايت در مورد توضيحات پروفايل استفاده كرده بودند

34 درصد خانم ها به قصد سرگرمي عضو اين سايتها بودند

4 درصد از خانم ها دوستانشان آنهارو ثبت نام كرده بودند از اين جهت محتويات خوب وبد پروفايلشان نظر دوستشان بوده

29 درصد خانم ها دو پروفايل داشتند

12 درصد خانم ها بيش از دو پروفايل مختلف داشتند

43 درصد خانم هاي سن20 تا 25 سال ظاهر موقعيت اجتماعي تحصيلات قد بلند درامد خوب را بين معيارهاي اول تا سوم خود قرار داده بودند

39 درصد خانم هاي سن 20 تا 24 سال در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر ميكنيد به سن ازدواج و رشد كافي براي ازدواج رسيديد پاسخ دادند نميدانم

9 درصد از خانم هاي عضو اين سايت گزينه ازدواج موقت و دائم را انتخاب كرده بودند

حدودا 66 درصد از خانم ها قصدشان از عضويت در سايت ازدواج بوده نه دوستي

76 درصد از خانمها در پروفايلشان اعلام كرده بودند پس از دوره چند روزه كمتر از يكماه شناخت خانواده ها را در جريان ميگذارند

جالب اينكه حدود 70 درصد خانم ها با نيت ازدواج عضو سايت هاي همسريابي ميشوند و تقريبا بهمين مقدار آقايان به منظور دوستي و ازدواج موقت عضو سايتهاي همسريابي ميشوند .

از نكات منفي سايتهاي همسريابي ميتوان به اين مسئله اشاره كرد كه هر فرد همزمان با افراد زيادي ارتباط برقرار كرده و به محض آنكه فرد مقابل تنها يكي از ملاكها را نداشت براحتي حذف و فرد ديگري جايگزين ميشود و افراد وقتي براي شناخت يكديگر نميگذارند ، اين در حاليست كه اكثر خانم هاي عضو اين سايتها مثلا اگر فردي يكي از معيارهايشان را نداشت و تصميمش براي ازدواج جدي بود رها كرده و با فرد ديگري ارتباط برقرا ميكردند كه پروفايل پر باري از خود تايپ كرده بود اما خب هدفش ازدواج شايد نبود و براي جذب خانم ها پروفايل خوبي از خود ساخته بود و اين چرخه ادامه داشت . يا اقايان به همين ترتيب همزمان با تعداد زيادي خانم در ارتباط بودند .

البته خانم هايي كه درسن بالاي 26 سال قرار داشتند معمولا تا مشخص نشدن رابطه جاري با فرد جديدي ارتباط برقرار نميكردند

آنچه در تحقيقات مشخص شد اينكه كمتر از 15درصد از افرادي كه عضو سايتهاي همسريابي ميشوند شانس آنرا دارند تا با فردي اشنا شوند كه بتوانند در مورد ازدواج به مرحله شناخت برسند و موضوع خانوادگي بشه

البته سيستم نظارتي يكي از اين سايتها بسيار قوي و كار آمد بود و نميتوان به مديران اين سايتها گله كرد چون نيت آنها ايجاد بستر مناسب بوده و اين مهم در امكانات جامع يكي از اين سايتها به وضوح ملموس و محسوس بود و اشكال از فرهنگ كاربراني است كه به صورت نا صحيح از اين تكنولوژي استفاده ميكنند كه در اينترنتي فرق بين خوب و بد را براحتي نمي شود تشخيص داد

نظر كلي در مورد ازدواج هاي اينترنتي :
باز هم تاكيد ميكنم اصلا بد نيست كه شما با فردي در اينترنت اشنا شويد اما مهم آن است كه اگر قصد ازدواج ، همكاري يا هر ارتباط مهم ديگري خارج از دنياي مجازي را داريد اولا در مورد ازدواج خانواده ها را در جريان بگذاريد دوما در مورد همكاري مداركي قابل استعلام و تحقيق از فرد مقابل دريافت كنيد و مهم ترين آيتم اينكه شناخت صحيح و مطمئن براي ازدواج از طريق تلفن و از طريق اينترنت حاصل نميشود شايد شما بگويد طرف مقابل شما با ديگران فرق دارد اما هميشه اين سوال را از خود بپرسيد آيا فردي هم كه گرفتار افراد سودجو شده بود مثل شما فكر نميكرده ؟

پس سايتهاي همسريابي چرا . ؟
مسلما بستن سايتهاي همسريابي پاك كردن صورت مسئله است برخي از مديران اين سايتها زحمتهاي زيادي براي امنيت و كنترل آنها كشيده اند كه نيت آنها مسلما امري خير بوده ، سايتهاي همسريابي بسته شده جامعه را چه كنيم ؟ اين واقعيت جامعه است بايد فرهنگ سازي به درستي انجام شود، نميشود بدون آموزش صحيح از كسي انتظار قبولي داشت ، آموزشهاي ما غلط بوده و آنرا نبايد بر سر ديگران گذاشت بايد بستر ازدواج و تامين نيازهاي جوانان فراهم شود تا پيشنهاد ازدواج ابزاري براي تامين ساير نيازها نباشد .

اگر بستر مناسب و آينده امني براي ازدواج فراهم شود كدام جوانيست كه از تكامل و ازدواج فرار كند ؟

اگر بستر ازدواج فراهم شد و جواني با داشتن موقعيت آن و امنيت آن به دنبال سو استفاده از پيشنهاد ازدواج رفت آنوقت بايد سركوب شود پس به جاي بستن و حذف صورت مسئله بهتر است راه حل آنرا دنبال كرد . در نهايت توصيه ميشود هر ارتباطي به منظور ازدواج با اطلاع خانواده ها همرا ه باشد تا امنيتي بر رابطه و انتخاب بهتر باشد .

خانواده ها توجه كنند ارتباط با جنس مخالف يك نياز است و امر ازدواج يك مسئله مهم براي هر جوان به انتخابهاي فرزندان خود احترام بگذاريد تا به نظرات شما احترام گذاشته شود . با فرزندان خود دوست باشيد و آنها را در انتخابي مناسب راهنمايي كنيد ، و در اين راهنمايي سليقه فرزند خود را ملاك قرار دهيد به فرزند خود اجازه دهيد نظرات خودش را آزادانه مطرح كند و با دلايل منطقي تائيد يا مخالفت كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد